fredag 29 augusti 2008

Första dagen på plats

Pappa och jag bilade ner till Malmö och blev jätte sena. Vi var tvungna att stanna och äta (vi råkade välja det segaste McDonalds i Skåne; Örkeljunga), pappa hade konferanssamtal någonstans runt Gränna och så hade familjen reunion på en Shell mack utanför Linköping. Tillslut vid 12 var vi framme i Skanör och det var inte konstigt att jag var lite seg i morse.. Ni känner ju mig, jag är inte en morgonmänniska. Men jag pallrade mig upp och pappa och jag begav oss in till Malmö. Vi hann med alla ärrenden som vi skulle göra så det är med hjälp utav mitt nya mobila bredband från 3 som denna blogg kommer att drivas.. Sen köpte jag ett pendlarkort på Skånetrafiken.. Swisch så var halva bidraget borta, typ.

Sen det mest fantastiska på hela dagen. Vi var och kollade på en lägenhet!! Tada!! En etta med kokvrå och ett badrum så litet att när man duschade så gjorde man det över toaletten. Den var kanske inte rätt för mig, även om jag inte har något mot små ytor, men den fick mig att inse hur gärna jag skulle vilja ha ett "eget ställe".

Nu har pappa och jag precis kommit hem från en cykeltur. Vi kollade på en fantastisk solnedgång i hamnen och konstaterade att Skanör har stängt för säsongen. Tidigare än vanligt...

Nu ska jag sova och imorgon ska jag njuta av det fina vädret, det ska tydligen bli 22 grader och sol.

Puss och kram

1 kommentar:

Anonym sa...

En efterlängtad blogg:D