onsdag 20 maj 2009

0-0-ångest

MFF spelade 0-0 mot Örebro. Behöver jag ens poängtera hur upprörd jag över detta? Kolla in statistiken över matchen så ser du hur Malmö verkligen ägde matchen på alla sätt förutom att de inte kunde få in bollen i mål.

Det får mig att tänka på något som Alex Schulman berättade i en intervju i programmet "Elfving möter" i P1. Han sa att det bästa som finns är att gå på fotboll på våren och sitta och njuta av bra spel i vårsolen, för då har tror man fortfarande att man har chans att vinna. Man tänker att "denna säsong ska vi gå hela vägen". Han har så himla rätt den där Schulman... Men sen blir det 0-0 mot Örebro och man undrar vad de sysslar med..

Jaja, nu ska jag göra en smörgås innan jag hoppar i säng för att läsa ett kapitel i "Dinner with Mugabe" (en grym reportage-bok om frihetskämpen som blev en diktator och hur det gick till).

Inga kommentarer: