tisdag 26 maj 2009

Oväder

Precis när jag hade snört på mig löparskorna så började det spöregna. Och inte bara det, plötsligt blåste det som fan. Det regnade liksom horisontalt. Hänger ni med? Så då satte jag mig intryck i ett hörn på balkongen och bara lyssnade på det piskande regnet som slog mot huset. Men sen blev det för kallt så jag gick in igen..

Förutom att mysa på balkongen har jag idag besökt farmor och farfar för eftermiddagsfika. Det är lika trevligt varje gång. Det är så spännande att sitta ner med dem och bara prata för de har upplevt så himla mycket och träffat så mycket spännande människor att man kan sitta och lyssna i timmar. Idag t.ex. berättade farmor om när hon hade ett långt telefonsamtal med Markus Wallenberg och farfar berättade om hur hur det kom sig att han började läsa på Handelsgymnasiet.

Och tillslut avslutar jag kvällen med ett stort grattis till Sonia Sotomayor som nominerats av Barack Obama till att efterträdda nån gammal gubbe i USA:s Högsta Domstol. Om senaten godkänner henne (eller vem det nu är som godkänner sånt) så blir hon den första latinamerikanska kvinnan i Högsta Domstolen. Coolt tycker jag!

(bild lånad från latina.com)
Sonia Sotomayor

Nu blir det inte mer idag. Puss och hej!

Inga kommentarer: