fredag 9 januari 2009

Att ha en valp i familjen

Sen jag flyttade har jag vant mig vid att inte ha en liten tuss som springer omkring runt mina ben därför var det roligt att komma hem till jul och uppleva livet med valp igen! Här är några exempel på vad det betyder att ha en valp i familjen.

- Dina skor är aldrig säkra (speciellt skor med snören eller tofsar). Om du inte är försiktig kan du komma hem och mötas av totalt kaos i hallen!! Ibland kan du upptäcka att en sko saknas och senare hitta den t.ex. under din säng.
- Dina byxben kan när som helst bli ett offer. Zach blir alltid upphetsad när han kommer in från en promenad och det kan sluta med antingen en lekstund eller med att du får ett vitt litet bihang som sitter fast i dina byxor.
- Inga dragkedjor är bra nog. Jag har min resväska stående på mitt rum, stängd såklart. När jag kommer hem ligger min väskas hela innehåll utspritt i lägenheten. Dragkedjan har tydliga bitmärken....

Det här är bara ett par av fröjderna med en liten valp. Det finns många fler.. Men det viktigaste att berätta är ju att de flesta fröjderna är positiva! Även om man har bara en sko...


Inga kommentarer: