fredag 9 januari 2009

Och 2008 blir plötsligt 2009..

Var bara tvungen att sno Pegahs nyårslista!

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Oj, väldigt många saker. Jag flyttade hemifrån, jag reste utomlands bara tillsammans med pappa, jag handlade på systemet och arbetade på riktigt en hel sommar. Det är säkert fler saker men de här är vad jag kommer på nu.

2. Höll du några av dina nyårslöften?

Jag hade faktiskt inga löften förra året. Jag var inte mogen då. Det är ju ingen vits med att ha löften om man vet att man inte kan hålla dem..

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Ja! Min vän Cecilia blev mamma till en otroligt söt dotter!

4. Dog någon som stod dig nära?

Ja, tyvärr dog två av mina nära släktingar samma vecka.. Det var tufft men tillsammans med familjen klarar man sig igenom allt.

5. Mest efterlängtade möte?

Det vet jag faktiskt inte riktigt.. Jag har träffat många spännande, intressanta och trevliga människor i år.

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?

Jag saknar inte något just nu.. så lyckligt lottad är jag!

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?

Jag kommer alltid att minnas de datum då min morfar och faster gick bort men även många glädjefyllda datum som dagarna i Barcelona med pappa, bara han och jag.


8. Bästa minnena ifrån sommaren 08?

Det finns många bra minnen från sommaren, första gången jag höll lille Zach i famnen, luncherna i solen på Länsstyrelsens innergård med Josefine eller Barcelona-resan eller alla Bruce konserter som jag fick se! Och alla trevliga stunder med mina vänner! Det var en fin sommar helt enkelt..

Vad var din största framgång 2008?

Mitt sommarjobb. 8:00 till 17:00 varje dag förutom ungefär 2 veckors semester.. För att vara jag är det otroligt bra gjort! Men också den här höstterminen, den har gått väldigt bra.

10. Största misslyckandet?

Jag tror inte jag har gjort något misslyckande.

11. Största misstaget?

Om jag gjorde något misstag så är det i det förflutna nu.. Det ska jag inte grubbla på nu.

12. Har du varit sjuk eller skadat dig?

Lite förkyld har jag väl varit då och då men annars har jag mått bra!

13. Bästa köpet?

Ganska svårt att säga en sak, men det måste väl bli brorsans och min bil! Den är jag riktigt nöjd med!!!

14. Träffat någon kändis?

Träffat och träffat vet jag inte men jag har sätt många, t.ex. Timbuktu, PETER STORMARE och Bruce Springsteen med band.

15. Vad spenderade du mest pengar på?

Hyra och mat..

16. Gjorde någonting dig riktigt glad?

Ja, en väldig massa saker! Mina underbara vänner, min älskvärda familj, familjens gullige nytillskott Zach och min roliga sommar.

Och såklart min nyvunna självständighet.

17. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?

Många Bruce låtar som kommer förknippas med Ullevi och Camp Nou.

18. Har någon du känner tagit körkort?

Yes box!

19. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Det här har helt klart varit ett glatt år.

20. Vad önskar du att du gjort mer?

Jag tor inte jag önskar att jag gjort något mer eller mindre.. Jag är nöjd med året som det är.

21. Vad önskar du att du gjort mindre?

Se svaret ovan.

22. Hur tillbringade du julen?

Med familjen.

23. Blev du kär i år?

I Zach såklart.. Hur kan man inte bli kär i det lilla ullmonstret när han ligger liten som ett marsvin bara 10 veckor gammal tätt tryckt mot ens hals och sover tungt!

24. Hur många one night stands?

Jag säger som Pegah: OJ.

25. Favoritprogram på TV?

Inget speciellt.

26. Bästa boken du läste i år?

Hmm.. det här är riktigt svårt men det blir nog antingen Paul Austers "New York Trilogy" eller Naomi Kleins "Chockdoktrinen".

27. Största musikaliska upptäckten?

Många, en del stora, en del lite mindre, en del kanske värda att nämnas en del inte..

28. Något du önskade dig och fick?

Många otroliga konserter med Brucan och bandet!!

29. Något du önskade dig men inte fick?

Jag önskar måttligt, så nej..

30. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?

Åt middag med familjen på vår favorit restaurang.

31. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Det vet jag inte eftersom jag kan inte säga att något som jag inte har upplevt kan göra mitt liv bättre.. Hänger ni med?

32. Hur skulle du beskriva din klädstil år 2008?

Men palla... Jag har haft ni vet kläder på mig! Ibland kjol ibland byxor. Oftast jeans.. Vem bryr sig haha


33. Vad fick dig att må bra?

Många saker.. Läs alla frågor och svar så får du reda på några.

34. Läskigaste upplevelse?

Svårt att svara på.. Jag har nog inte upplevt något särskilt läskigt i år.

35. Äckligaste upplevelse?

Att bo utanför Ullevi i 4 dygn är nog ganska så äckligt även om man duschar..

36. Vad är du mest stolt över från 2008?

Min självständighet, mina studieresultat, min nyvunna insikt i hur jag själv fungerar, min återfunna författande förmåga och andra saker..

37. När var du mest nervös?

Återigen, svårt att svara på.. Jag var ganska nervös första gången jag gick in min nya egna lägenhet. Men också sekundrarna innan Bruce gick på scenen den 4:de juli för sin första konsert på Ullevi..

38. Där du tillbringat flest helger?

Finns nog inte ett ställe där jag varit mest.. Det har nog pendlat mellan hemma i Sthlm, Forsa Bruk och något uteställe.

39. Vad fick dig att må dåligt?

Prestationsångest och hemlängtan är en dålig kombination jag fick känna på lite grann.. Annars inget speciellt.

40. Hur kommer nyårsafton spenderas?

Den speciella kvällen spenderades med goda vänner.

41. Vem/vad saknar du?

Sommaren lite grann för då känner jag fri på något konstigt sätt och inte bara för att man ofta är ledig utan för att själva mentaliteten hos mig blir annorlunda då..

42. De bästa nya människorna du träffade?

Kan inte säga att någon är bättre än någon annan, de är alla väldigt fantastiska på sitt sätt alla de jag träffat.

43. Ditt mål för 2009?

Att inte ta allt på för stort allvar, istället ska jag bara försöka vara lite mer...

44. Vad längtar du till år 2009?

Sommaren kanske..

Inga kommentarer: