söndag 11 januari 2009

Zimbabwe, katastrofen

Idag sitter jag hemma och skriver hemtenta. Men det är konstigt, jag måste inte stänga in mig och bli halvgalen som vissa andra när de skriver hemtentor ;) Men det är klart, stressad är jag ju....

Imorse läste jag den mest upprörande artikeln på länge (Gaza-kriget fråntaget, det är upprörande artiklar om det hela tiden..). Artikeln jag läste handlade om Zimbabwe där militären tydligen har fått order om att äta elefanter när maten tagit slut! För det första, elefanterna är väl den enda inkomstkälla (turism tänker jag på) som Zimbabwe har kvar!! För det andra, är de inte typ utrotningshotade??????

Sen fortsatte artikeln och berätta om Mugabes fru som tydligen gått till landets Centralbank och begärt ut nästan 100 000 dollar i kontanter till sin julresa! HALLÅ!!!! Är det bara jag som tycker att det här är helt otroligt sjukt? Folket svälter och dör i kolera, inflationen gör att de nu har en halvmiljard-sedlar och oppositionen anklagas för påhittade brott och hotas med dödstraff. Läs hela artikeln HÄR!

Nu ska jag fortsätta med plugget.

Inga kommentarer: