torsdag 4 september 2008

080904

Det händer visst inte mycket på den här bloggen när jag inte är hemma på en hel dag. Mobilbloggning har jag ju prövat och avskrivit. Igår var jag inne på högskolan och gick på deras mässa. Träffade en massa spännande människor och nu tror jag att jag ska söka mig till i alla fall två grupper, en utrikespolitisk och en humanitär. Sen var det kort visning och några föreläsningar om inspiration och liknande..

När jag kom hem åkte jag med Maria till tippen i Höllviken och vi sorterade och återvann en massa grejer. Bland annat ett par hörlurar, två vispar och skumma element delar. Maria var manisk i sitt sorterande och jag tror att jag har insett varför jag aldrig åker till tippen annars, gubbarna som jobbar där raggar. Om Maria och jag hade varit 30 år äldre hade vi gått därifrån med varsin dejt och det blev ju inte bättre av att Maria ställde en massa knepiga frågor om återvinning (våga ifrågasätta Vellinge kommuns återviningssystem!!!!)

På kvällen beställde vi pizza och träffade två killar som Maria lärt känna i London. Vi satt i hennes vardagsrum och tittade på bilder på hennes dator och snackade. Tillslut pallrade jag mig hem med precis så mycket ork att jag lyckades sätta på datorn men inte använda den..

Nu ska jag in till Lund och träffa Pegah!

Inga kommentarer: