torsdag 4 september 2008

Att vara eller att inte vara i Lund, det är frågan

Idag har jag hälsat på Pegah i Lund. Det väckte många frågor hos mig.. Jag har alltid sett mig själv som student i Lund och när jag insåg att de inte hade just den utbildningen som jag helst av allt ville gå så blev jag rätt så ledsen. Men jag gaskade upp mig och letade vidare efter en skola som kunde ge mig den utbildningen jag ville ha. Jag hittade Malmö Högskola. Jag läste om deras kandidatprogram i internationella relationer och jag visste att jag hade hittat rätt. Senare såg jag att utbildningen också fanns i Göteborg och i Södertälje. Men jag visste att Malmö var rätt för mig av många anledningar.

Efter idag har jag blivit lite bitter. Bitter över att jag inte kommer få uppleva det studentliv som jag förväntade mig när jag var lite yngre. Och jag måste erkänna att jag är avundsjuk (men också jätteglad!!!) över att Pegah kommer kunna ta del av allt det roliga! :)

Nu är den stora frågan, vart ska jag bo? Malmö eller Lund? Studenkorridor/lägenhet i Malmö eller en lägenhet i Lund? Det är klart att det vore underbart att dela en lägenhet med Pegah i Lund men jag har ändå svårt för att bestämma mig. Det finns faktorer som jag måste ta in i beräkningen och många av dem säger att jag kanske borde stanna i Malmö (även om ett par av dem säger att jag borde bo i Lund).

Kanske är den stora frågan inte vart det är bäst för mig att bo utan om jag klarar av att bo i Lund och se så många andra uppleva det som jag drömt om i så många år....

Det här tåls att sova på. Vi hörs imorgon mina vänner. Sov gott!

2 kommentarer:

Anonym sa...

även om jag skulle tycka att det vore skitkul om du flyttade till lund cecilia, så är det ditt val. gör det som känns rätt! tack för igår, var underbart o få se dig !!

Anonym sa...

BO I LUND FFS!!!!