lördag 6 september 2008

Jag säger som Pegah, min första ute natt är invigd (i Malmö)

Igår var det party, bland annat. Det var också föreläsning om kolonialism på förmiddagen, guidad busstur runt hela Malmö efter lunch och mingel med middag för alla nya MAH studenter på Inkonst vid Möllan. Jag och Ena, en tjej som jag lärde känna under bussturen höll ihop under alla aktiviteter. Hon är från Gävle och läser mänskliga rättigheter och verkar vara en jätte trevlig tjej!

Bussturen var rolig och gick bland annat förbi Zlatans hus, Turning Torso, Limhamn, centrum och Möllan. Något som jag lärde mig om Malmö är att det finns många jätte fina parker, det hade jag ingen aning om men också att man på många ställen kan köpa något och dricka och då får äta gratis, bra studenttips! När bussturen var slut släpptes alla elever av vid Möllevångstorget. Där bjöds det på en välkomst drink och vi fick lyssna på ett tal från en politiker som hälsade oss välkomna till "mini-Europa". Sen blev det musik och dans med ett liveband som spelade någon sorts salsamix.

På kvällen möttes vi upp igen och då var det klubbkväll på samma ställe. Det var som ett coolare Babas. Musiken var lite mer blandad (electro, hiphop.. typ) men människorna var som de på Babas fast äldre, snyggare och coolare. Timbaktu skulle spela så jag bestämde mig för att ta sista bussen hem men nej, diva som han är dök han inte ens upp. INTE NICE!

På kvällen träffade jag också Enas vänner (namnen är tyvärr bortblåsta, "pegah-syndrom") och de var jätte trevliga skånetjejer. Två av dem bodde i Lund och en utav dem pluggade på MAH.

När jag kom innanför dörren hemma var klockan fyra och jag kan nu förstå hur du känner dig Slee när du måste sätta dig på nattbussen hem varje kväll... Men kvällen var jätte lyckad och jag tror Malmö kan bjuda på många fler roliga äventyr (och så Lund förstås, med dig Pegah!).

Inga kommentarer: