söndag 14 september 2008

Vi började på Eastside, fortsatte på Westside och slutade på McDonalds. Eller?!?!?!

Vid den berömda och mest ombloggade busshållsplatsen i Sverige






Kepsen som "gick runt", här på Pegah




Korridorsfest goes westside



Damon och Pegah (varför Pegah håller i två vinflaskor vet jag inget om, frågor ombes ställas på hennes blogg)




Kvällens sångfågel Ashkan




Kvällen bestod av många roliga saker

- Middag med Damon, Ashkan och ett antal fler nya bekanta bland annat utbytesstudenter från Fiji, Frankrike och Australien.
- Bordsbön för "roliga stunder och lugn i Rosengård" haha
- Pegah och "Sofia" på bordet.........
- En kille som var säker på att jag bantade bara för att jag var för upptagen med att prata för att kunna äta..
- Pegahs standard-frågor ni vet; "vad lyssnar du på för musik?"
- Damon som gjorde en Cecilia och betygsatte vinet

Sen hamnade vi på korridorsfest i samma hus. Jag hamnade i en konversation med en fransk utbytesstudent om min utbildning. Han undrade om jag verkligen trodde att jag kunde påverka någonting i världen och jag gick såklart igång och sa att det är klart att jag kan göra det. Vi hade en i situationen ovanligt djup diskussion.. När klubben kom igång nere på nationen gick vi dit ner igen. Där dansade vi hela natten till Dj Amato från P3 som verkligen var bättre än bäst (både jag och Pegah har en sådär inställning till HipHop men oj vad vi skakade runt på dansgolvet).

I slutet av kvällen träffade jag och Pegah två brats som bjöd med oss hem på efterfest med vin och vattenpipa. Vi funderade på saken men bestämde oss för att artigt tacka nej men inte förens de bjudit på taxi ner på stan. Där käkade vi falafel i en trappuppgång och diskuterade Stockholm tillsammans innan vi satte oss på bussen och de vandrade ensamma hemåt..

Pegah, dina skor var jätte snygga, med eller utan rosett!! Besök ---> Peggies blogg (where the action is)

1 kommentar:

Anonym sa...

hahah Cecilia, det här inlägget gav mig ett rejält skratt. hahahha
hahhaha nu när du påpekar det så kom jag på att jag frågade nästan varje person som jag pratade med om deras musiksmak, hahahha

:D