måndag 1 september 2008

Upprop på MAH

Idag har jag haft upprop i skolan. Jag och 79 andra förväntansfulla studenter samlades på Gäddan för att påbörja våra GPS (globala politiska studier). Det blev inte så mycket studerande men vi fick information om skolan, utbildningen, lärarna och andra viktiga saker. Jag roade mig med att spana lite på mina kurskamrater och kunde konstatera att 85 % var tjejer. 1 kille var ganska snygg och resten såg ju ut att vara trevliga de också!

Den första "riktiga" föreläsningen är redan imorgon men de första två veckorna ska vi kombinera studier med insparksliknande evenemang. På fredag blir det buss sightsing för att lära känna Malmö och nästa vecka pub- och klubbkvällar. Nån gång där emellan ska vi klämma in en barbeque på stranden.

Summan av kardemumman är i alla fall att jag tror att jag kommer trivas! Med allt.

1 kommentar:

Anonym sa...

hur snygg är killen?!??!