tisdag 23 september 2008

Om elementet porlar, är det sönder då?

Det är mycket som har gått bra sen jag åkte ner till Malmö! Men nu har jag plötsligt blivit lat och det känns som att jag inte får något gjort. I vanliga fall är hösten min säsong, då kör jag igång med allt som jag misskött under sommaren som t ex träning och planering. Och så börjar man ju plugga igen och det har alltid satt fart på mig..

Men nu, ingen träning, apdålig planering, stressplugg osv.. Nånting har gått fel. Och ändå har jag haft den seriösaste sommaren någonsin. Inget slapp, bara 8-5 jobb varje dag. Jag borde ju vara van vid att hålla igång. Nej, jag måste verkligen komma igång med allt nu innan jag kollapsar och blir en liten blöt fläck som inte pallar någonting. Skoltrött?! EH JA!!

Idag ska jag t ex göra detta;
- maila skoltidningen
- byta tabletten jag köpte på DUKA och istället köpa fler av den jag hittade på INDISKA
- prata med hyresvärden ang mitt element som porlar och rören under diskbänken som droppar
- plugga historia, andra världskriget
- handla åt farmor och farfar
- åka till IKEA

Idag när jag vaknade var jag faktiskt på bra humör och eftersom jag hade en massa godsaker i kylen passade jag på och göra en riktig brakfrukost. Det blev skink- och ostomelett, bönor i tomatsås, toast (men eftersom jag inte har någon toaster så rostade jag den i stekpannan vilket funkade ganska så bra), juice, kaffe och tomatsallad! Nu ska jag bara duscha och sen hugga tag i den första saken på listan så hoppas vi att när jag lägger mig ikväll hunnit med allt som ska göras.

Ha en trevlig dag allesammans! Puss.

Inga kommentarer: