söndag 16 november 2008

When the music fade away... sitter Pegah och Cissi och väntar på att kön till garderoben ska bli mindre

Jag var verkligen kortfattad i mitt föregående inlägg men det var ju bara för att jag var dödstrött och ville sova.

När Pegah och jag kom fram till Lunds nation trodde vi inte att klubben låg där, det var helt tyst och man såg bara ett par människor som stod utanför och rökte. Vi ringde Pegahs kursare Kajsa och hon förklarade hur det låg till så utan vidare genering tog vi oss till klubben på Lunds nations bakgård. När vi kom fram var inte våra förhoppningar på topp, det var nästan tomt och de som var där verkade lite halvskumma. Men med varsin drink och humöret på topp så blev det bara bättre och bättre. Lokalen fylldes och Pegah och jag träffade nya vänner, utbytes studenter såklart. Vad är det med Pegah och mig, vi stöter alltid på utbytes studenter och hamnar alltid i konversationer med dem. Den här gången var det en fransman, några tyskar, en kanadensare och en australiensare.
När dansgolvet fyllts upp lite mer blev jag sugen på dans medan Pegah satt kvar och råkade ut för kvällens stora frågetecken (läs hennes blogg så får ni hela historien). När jag kom tillbaka såg Pegah ut som ett stort frågetecken och inte heller jag kunde lista ut den mystiska bratkillens baktanke.
När partyt var över gick jag och Pegah till bussen med ännu en 10-poängare i bagaget. Regnet vräkte ner när vi satt på busshållplatsen och väntade och vi kunde konstatera att det stundvis var det, i Skåne välkända fenomenet, "regn som kommer från alla håll" som vi fick uppleva. Så kom bussen och vi åkte hem, jag lutade mitt huvud mot Pegahs kudd-lika jacka. Sen var det inte mer med den kvällen..

Nu blir det brunch på Västgöta nation. Om vi kommer igång vill säga.. Vi sitter här precis som igår med våra datorer och är allmänt sega.


Puss på er alla och ha en trevlig söndag!

Inga kommentarer: