söndag 23 november 2008

Sleepless in Rosengård

Jag kan inte sova. Jag försökte men det snurrar runt så mycket tankar i mitt huvud ikväll. Jag tänker på saker som kan hända, saker som vi inte har någon kontroll över. Jag tänker på saker som verkligen händer. Saker som inte går att stoppa. Jag tänker på mig själv. Hur jag reagerar på saker och ting. Hur saker som händer mig påverkar mig.

Daniel och hans kompis var förbi mig ikväll och undrade om jag skulle med på fest. Jag avböjde artigt. När de hade gått fick jag någon slags ångest och skakningar.. Det gick över. Men nu när jag sitter här och inte kan sova så undrar jag om ångesten verkligen försvann. Kanske gick skakningarna över men ångesten stannade kvar inom mig. Jag måste verkligen rensa huvudet om jag ska kunna sova.

Jag vill inte bli så jätte personlig i bloggen men nu blev jag det. Jag var bara tvungen. Och om ni läser det här och oroar er så vill jag bara säga att det behöver ni inte. Jag har sådana här dagar. Det har vi väl alla ibland. Nu ska jag försöka sova igen. Kan jag inte det så finns det säkert något halvtaskigt program att kolla på tv:n.

Tills nästa gång mina vänner, sov gott!

Inga kommentarer: