lördag 29 november 2008

One of these days

Idag har jag bestämt mig för att vara effektiv! Jag ska både hinna städa hela lägenheten och börja skriva på mitt arbete om FN och institutionell förändring. Jag tror att jag sätter städningen i första rummet eftersom att jag inte har dammsugit på ett tag och inte heller dammat av bord och sånt. Det är sjukt var dammigt det kan bli på bara nån vecka....

Ikväll ska jag kolla på filmen jag hyrde igår, Pianisten. "Det är en av mina bästa filmer" som Tiffany Persson skulle säga. Om ni inte har sett den så mååååsste ni hyra den. Den handlar om en judisk man under andra världskriget. Men den är inte som alla andra filmer som jag sett om denna period. Den är inte bara ett drama. Det är ett äventyr också. Huvudrolls innehavaren är helt fantastiskt bra spelad av Adrien Brody.

Annars blir det en lugn dag. Vädret är hemskt (grått, duggregn, ett par plusgrader; jag kallar det den skånska genomsnittsvintern). Så jag antar att jag inte ens pallar att ta min lördagspromenad runt Rosengård. Kanske om det blir bättre väder imorgon så blir det en söndagspromenad imorgon...

xoxo

Inga kommentarer: