måndag 15 december 2008

Dagen som inte blev som den skulle bli

Det har varit lite tomt här på blogg-fronten ett tag. Inte mycket till uppdateringar och inte särskilt mycket sagt om vad som hänt den senaste tiden. En anledning är att det faktiskt inte har hänt så mycket eftersom jag varit sjuk och mest hållit mig hemma. Men under julen och nyår blir det nog en roligare blogg. Om jag hinner uppdatera vill säga, jag kommer ha mycket att göra hela lovet!

Idag har varit en sådan där dag då allt har gått fel. Jag vaknade extra tidigt för att hinna med en tidigare buss och hoppade därför över frukosten. Tanken var att jag skulle hinna äta en fralla och dricka en kopp kaffe på skolan innan föredragen skulle börja. Men bussen jag ska ta kommer inte. Och nästa kommer inte heller.. Jag står på bussen och retar upp mig mer och mer. Tillslut kommer en bus och jag anländer till skolan 2 minuter innan föredragen ska börja. Utan någon frukost i magen intar jag och min grupp golvet och drar vår presentation. Det gick visserligen väldigt bra så allt har väl kanske inte gått helt fel..
Efter presentationen drar jag mig hemåt och på vägen handlar jag fikabröd och matsäck inför imorgons tågresa. Men jag glömmer att köpa kaffe det blir inget fika för mig eftersom jag inte orkar gå tillbaka till City Gross. Så istället lägger jag mig i sängen för att vila en liten stund och självklart somnar jag och vaknar nån timme senare.. Då får jag panik för att jag inte börjat packa eller städa.. och ja ni kan ju förstå resten själva.

Men nu sitter jag här. Allt är klart förutom packningen. Lägenheten är städad, kylen är relativt rensad, blommorna är vattnade.. Bara dags att sätta igång med packningen nu då.

Go'natt!

Inga kommentarer: