tisdag 16 december 2008

Jordbävning i Skåne

Jaha, då har jag upplevt min första jordbävning! Tydligen var det något skalv i östra Skåne och man har tydligen känt av det ända uppe i Östergötland! Jag vaknade av att sängen skakade men nyvaken som jag var förstod jag inte vad som hände. Så får jag sms från Pegah som skriver att hon vaknade av en jordbävning och då inser jag vad som hänt!

Nu sitter jag uppkrupen i sängen med en kopp te och tittar ut på röran i lägenheten. Jag skulle packa men det enda som det resulterade i att massor av grejer plötsligt låg spridda lite överallt. Nu måste jag packa och städa undan allt bråte som jag tagit fram i onödan.

Och snart är jag hemma! Pappa ringde precis och berättade att han hämtar mig på stationen. 23:39 befinner jag mig hemma i huvudstaden.

Ha en bra dag allesammans. Nu MÅSTE jag fortsätta packa! PUSS!

Inga kommentarer: