torsdag 11 december 2008

Konsertåret 2009

Nästa år är ett sjukt bra konsert-år! Det finns många band jag vill se men inte pengar nog för alla, i alla fall inte nu för tillfället. Först och främst är det Bruce och E-Streetarna. Jag ska försöka se 3 konserter i vår. En i Stockholm, 1 i Köpenhamn och 1 i Frankrike, Spanien eller Italien! Förutsatt att han kommer till dessa platser men det tror jag..

Lite senare i vår, närmare bestämt i maj, kommer Eagles tillbaka till Sverige och ska spela på nya Malmö Stadion. Det här fick jag reda på för bra några minuter sedan och jag blev så himla glad. Detta är helt klart veckans roligaste nyhet!! Jag såg dem i höstas i Globen och det var verkligen en dröm som gick i uppfyllelse, och nu kan jag få se dem igen!! Den här gången ska jag ta med mig pappa också som tyvärr missade förra konserten.

Sen är det dags för sommaren och jag skulle verkligen vilja åka till Roskilde igen! Det är inget som är bestämt eller så men om jag kan locka med mig Slee så kan vi kanske börja planera snart. Och seeen är det i augusti dags för Coldplay. Det är denna konsert som jag just nu prioriterar längst ner på listan även om jag väldigt gärna skulle vilja se dem. Jag tänker inte köpa några biljetter nu utan jag ska helt enkelt vänta och se hur min ekonomi ser ut när det börjar närmare sig.. Och är biljetterna slut får man alltid tag på en utanför samma dag. Om det är något man kan lita på så är det svartabörsen-hajarna utanför konserter!

Nu ska jag brygga lite kaffe och lyssna på Eagles (åh vad jag är glad)!

Inga kommentarer: