lördag 6 december 2008

Helg i Lund

Nu sitter jag här igen, i Pegahs lägenhet och bloggar. Gårkvällen vad händelserik. Jag tog bussen till Delfinen där jag mötte Martin och hans tyska vän. Därifrån gick vi hem till Alex där vi drack lite vin och snackade innan vi drog vidare. Då hamnade vi på en förfest som hade temat stereotyper. Där träffade vi på en kille med balongbröst och kvinnoperuk samt ett par andra roliga personer. Sen bar det av till Krischan. Och det bar verkligen av. Jag lyckades inte övertyga resten av mitt sällskap att taxi skulle vara en bra idé utan jag hamnade på en cykelpakethållare bakom Martin. Jag har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv. Vi cyklade genom Lund i, vad jag upplevde, svindlande hastigheter. Men jag överlevde och Martin och jag kom först fram till Krischan (*segergest*).

På Krischan har jag alltid kul och igår var inget undantag. Jag träffade vänner från tidigare Krischan-kvällar och annat folk som jag känner litegrann. Men som alltid var det dansgolvet som lockade mig och jag var på dansgolvet nästan hela kvällen. När jag väl begav mig hemmåt var jag trött men glad över en bra kväll.

Imorse vaknade jag av att Pegahs grannar pratade. Det är inte ofta som jag gör det i Malmö med tanke på att jag inte har några grannar på min sida av korridoren. Så jag ut frukost och läste tidningen medan jag väntade på att Pegah skulle komma hem.

Nu har Pegah sovit ett par timmar, jag har kollat på Boston Tea Party på datorn och nu ska vi in till centrum och käka middag. Pegah försöker övertala mig att följa med ut ikväll och vi får väl se hur det blir med den saken.. Kanske, kanske inte.

Bye, bye bloggen!

Inga kommentarer: